Sims 3

Det största som hände förra veckan, förutom att Charlie blev sex månader *Jippi*
Var kvällen i Onsdags. Min gode vän Lisa ringde mig och hon lät alldeles uppriven i telefonen.

"Har du varit inne på hemsidan för Sims 3 nyligen?
"...Nej."
"Det står att du har skjutit på reliese datumet! Till juni!"
"VAD!!?"

Stor förtvivlan och ilska uppstod när jag min luren tryckt mot örat surfade runt på nätet för att se om jag kunde hitta någon tillförlitlig information. Och ja, det stämde, EA skjuter upp utgivningen av the Sims 3 (som skulle ha släppts nu den 19 februari) till sommaren! Jag hittar själv inget skäl till att de skjuter upp reliesen. Bara att de verkar tro att det kommer att sälja bättre till sommaren.
Jaja, vi får se om i varje fall de gamla fansen av the sims serien håller med. Bara några timmar efter att nyheten kablats ut fylldes thesims.se's forum med upprörda röster som förkunnade att de tänkte avboka sina sims 3 spel och vägra köpa det. 
Själv övervägde jag det, men insåg rätt snabbt att jag skulle vilja ha spelet ändå. 
 
Jag kan förstå att de gärna vill få in nya köpare av spelet, men att skjuta upp releisen? Är det verkligen ett bra drag?
Kanske, vi får se, till sommaren... surt.

sims 3 logga, ändrad


Personligen undrar jag om det inte är funktionen om att man ska kunna dela med sig av sina egna skapelser, den som kräver en Internet uppkoppling, som gjort att spelet blivit lite försenat. Det verkar som ett lite nyare påfund mina ögon. Jag minns i alla fall inte att de nämnt detta förrän nu.

Jaja, till sommaren. Då kanske Calle kan ta ut Charlie på äventyr så att jag kan få spela sims 3 i fred *Mohahahaha!*

Läs mer på The sims 3 utvecklingssida; http://thesims3.ea.com/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0