Uppsatser och hemtentor

Jag känner mig som en dålig människa, lat. Jag får inget riktigt gjort. Att sägas att jag inte får något vettigt gjort är dock fel, jag både diskar, tvättar, städar och tar hand om mitt barn. Jag har till och med börjat jogga! Men jag får inget riktigt gjort! Något riktigt, som att jag måste slutföra två uppsatser, skriva om en hemtenta och kontakta tre kollegier plus min arbetsgivare. Saker som jag borde ha gjort för länge sedan!


Jag vill få min B- och min D-uppsats färdig. Jag vill få klart min hemtenta, dessutom vill jag fixa de där slöa två poängen som jag saknar i en kurs. Jag vill ha min examen!

Till råga på allt så har jag fått för mig att min uppsats partner är sur på mig och tycker att jag segar, det är kanske för att jag själv tycker att jag är seg och lat som jag tror det, att hon hatar mig för det och tycker att jag är en slöröv. Men det tycker jag själv att jag är också.


Men de tär ju så lätt att snöa in och göra något annat. Som att läsa, titta på tv eller spela datorspel. Jag har ingen disciplin heller för den delen, ingen riktig. Inte mycket till i varje fall.


Men ibland får jag ryck och gör allt som jag ska göra. Ibland är det jag själv som drar igång mig, ibland är det en kommentar från någon annan.


Men nu hoppas jag att vi äntligen kan får uppsatsen färdig (det hänger en del på mig) och att jag kan få tummen ur och fixa min hemtenta och B-uppsats från GU så att jag kan ansöka om min examen någon gång.

Phu. Allt hade säkert gått mycket bättre ifall jag verkligen hade fortsätt att läsa min utbildning i Borås istället för att försöka mig på att tillgodoräkna mig andra kurser. *S* Det hade i varje fall inte tagit längre tid.^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0