1418


Ettusenfyrahundraarton kronor. Så mycket blåste jag på shopping igår. På kläder, skor, hudkrämer och (den enda nödvändiga igår) mat. Hur ofta händer det? För mig? Jag har lagt löjligt mycket pengar på onödiga saker som kläder, smink och kroppsvård på sista tiden. Jag fattar det inte.

Ja vist behövde jag en ny ansiktskräm, men att köpa ögonkräm och peeling? Visst har jag användning för det, men behövde? Nej. Och shorts. Jag som inte ägt ett par shorts sedan jag var elva år.  Och en topp. En topp! Jag som har så många. Sedan var det sommarskor som jag genast fick skoskav av. Visst de är snygga och jag hade inga sommarskor. Men...ja.

Nej. Jag undrar vad som har hänt med mig. När hände detta?  Förr i världen lade jag aldrig så mycket pengar på sådana saker, inte i månaden. Kanske någon gång om året, men nu är jag uppe i nästan 2000 i månaden, om inte mer! På så meningslösa saker som kläder och skor. Förr i världen kunde jag lägga nästan tusen kronor i månaden, visst, men då på bra saker som böcker, filmer och seriealbum. Ja ni vet, nördiga saker, bra saker.


När blev jag...så feminin i mitt shoppande? När? Och när började jag shoppa så mycket över huvudtaget?  Sedan Charlie föddes? Varför då?

Svar: för att när jag bara går hemma och leker med honom blir shopping en viss avslappning, en viss paus i vardagen. Min egen grej.


Men det vill jag inte! Jag vill att min grej ska fortsätta att vara spel, böcker, teckna och skriva! Inte shopping!


HJÄLP!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0