Aldrig först med nåt!

Jag blegade egenom några valda kapitel a Vargkrönikan/arvingen i dag, och höll på att bita av mig tungan när jag insåg en sak; det se rut som om jag omedvetet ånat ideer från Stargate.

Låt mig förklara; närjag börjad emed den senaste omskrivningen av VKA för ca ett och ett halvt/två år sedan så inspg jag att jag borde komam på ett mer kontrllerat och mer lämpligt sätt för innevånarna i min värld att resa mellan de olika världarna (Salema, Marchala, Dimhavet m.f.l.) så jag kom på den brillianta idén att  dessa världsportar skulle kunna öppnas på två sätt: Antingne gneom att någon med magiska kunskaper använda magi för att öpnan en port, eller så kunde man använda sig av en för ändamålet byggd portskapare.
Så här a rjag beskrivit den på två olika ställern i boken:

" Varulven som bearbetade kontrollerna bytte tveksamt ställning. Att öppna portar var inte något som alla från Dimmhavet kunde, även om platåer som denna fanns på varje ö. De drog till sig portarna och det var bara att med hjälp av anordningen på platsen ange vart man ville komma." (kapitel 6)

"Pojken gnydde lite i sömnen och Tony lade skyddande en arm omkring den lilla kroppen medan han skyndsamt gick ner för stentrappan som ledde ned från platån för världsporten. Platån var gammal och sliten, det syntes att ingen sett efter den på många år. Trappan var brusten och mosaiken på platåns golvyta var skavd av tidens tand. Både trappan, platån och cirkelbrädet som användes för att kontrollera åkallandet av en världsport var alla täckta med växtlighet. "
(förtillfället kapitel 27)

en port från stargateDet är inte bara jag eller? Freking! Farför är alla bra ideer redan tagna? Inte för att jag tror att skaparna av Stargate var först med den här idén heller men ändå, det känns lite surt.
Jaja. Jag har inte medvetet snott idén, jag insåg det bara häromdagen, när jag läste egen den senare beskrivningen, särksilt när vi kom till cirkelbrädet.

Jag får se om jag kan lyckas ändra på det.
En sak kan jag i varje fall säga: Jag har inte tänkt mig kontrollpanelen som den ser ut i starkate i alla fall! Fast det är en snygg design de har där. Min har spakar! *hehe* ^^



en townportal port från Dablo 3
Dessutom så saknar min platå
en stencirkel i vilken porten uppstår.

När jag tänker på det ser den
kanske lite mer ut som
townportal platåerna i Diablo II och III

^^

Frekit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0