Pride and Prejudice and ZOMBIES


hihi

bokomsalg
Jag har inte läst Stolhet och Fördom av den gode Jane Austen (men jag har sett en filmatissering en gång).
Dock tillhör den de "tidlösa klassikerna" som man borde läsa. Jag kan tänka mig att jag skulle kunna uppksatta den. Men kanske skippar jag originalet och hoppar på denna... uppdatering(?) av Miss Austens klassiska verk.





























bokomslag
Pride and Prejudice and Zombies. Författaren Seth Grahame-Smith har lagt till en liten tutch av människoätande zombies i dne klassiska romanen och vår hjältinna den självständiga Elizabeth Bennet får inte bara dueliera i riplikskifte med Mr Darcy utan även kämpa mot blodtärstiga zombies.
Allt enligt förlaget "the original text of Jane Austen's beloved novel with all-new scenes of bone crunching zombie action".

Humor eller total våldtäckt på en klassiker? Döm själva.
Boken släpps i Maj, och kan förhandsbokas på sfbokhandeln

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0