Hyresrätt v/s Bostadsrätt

I veckan fick vi veta att våran hyresvärld tragiskt gått bort. Ja, det är en tragisk historia som jag inte tycker att vi ska gå in på av ren respekt, men jag kan nämna att jag tror att mannen dog av sorg.

Hur som helst så har det lett till att några i husen har tagit initiativet till att börja diskutera att omvandla dessa hyresrätter till bostadsrätter.
Detta är ett guldtillfälle för våran del. Tänk er: en stor 2a, centralt i Lerum, välskött, uteplats och balkong, egen ingång. Det är ett bra utgångsläge vi har, förutsatt att vi skulle kunna köpa loss lägenheten.
Vi har inget sparat, vi hade men lågkonjunkturen och det faktum att min inkomst halverats sedan jag blev mamma ledig har tärt på vårat sparkonto. Jag har ingen fast anställning, jag har egentligen inte ens ett jobb. Vilket jag nog lätt kan skaffa, förutsatt att jag uppdaterar min CV och börjar söka.
Charlie står i dagiskö så i alla fall till nästa vår borde jag kunna se till att skaffa mig en anställning av något slag. Förutsatt att jag fixar min examen och just det, min CV.

Det min CV ligger lite efter på är just nu mina referenser. Jag har tappart bort telefon nr till min teamledare på Manpower så jag kan inte kontakta honom och fråga om jag kan ange honom som referens. Sedan vet jag inte vem av alla de e-mail adresser till projektansvariga som är den som gäller (vi bytte PA flera gånger och jag minns inte vem som var sist).
Jag måste ha referenser från Manpower! Delvis för att det är mitt senaste jobb, och delvis för att de hade bara positiva saker att säga om mig och hur jag skötte mitt jobb, guld värt!

Jag vill och måste ha ett jobb! Jobb betyder pengar, pengar betyder att vi kan spara, och sparande betyder att vi kan få lån och köpa loss lägenheten. Helst skulle jag vilja få, åtminstone, ett vikariat på biblioteket är i Lerum eller i Partille. Och nu har jag börjat arbeta upp mod att gå eller ringa och prata med dem, men jag vill ha min CV färdig till dess så att det bara är att lämna in den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0