Några Filmtips.

I går kväll loggade jag lite mållöst in på IMDB, jag gör sådant när jag inte har bättre saker för mig, och snubblade då över två kommande filmer som jag genast blev lite kär i.

Först var det Gentlemen Broncos skriven och regisserad av Jared Hess och Jerusha Hess,  samma män som gjorde Napoleon Dynamite och Nacho Libre.
Gentlemen Broncos handlar om en tonårig kille som efter att ha deltagit i en skrivarkurs upptä'cker att hans kursledare, tillika en känd SciFi författare har stulit hans historia (han har bara lagt till Onius och Ainous till namnen).
Trailer utlovar en skadat rolig film med en för Hess' typisk nedtonad men ändå totalt fnattroliga stilen.
Medverkar gör bland annat Jemaine Clement, känd från Flight of the Conchords och Stiffler Mom! ^^






Den enda filmen som jag snubblade över var en dockanimation baserad på en berättelse av Roald Dahl.
the Fantastic Mr Fox.



Rösterna görs av bland andra George Clooney,  Meryl Streep, Bill Murray, Willem DaFoe och Owen Wilson.
Den ser både rar och rolig ut, dessutom en typisk Dahl berättelse i typisk Dahlsk anda ;)

Dessa ser jag klart fram emot.

Och nu till något läskigt.

Jag minns inte hur jag snubblade över den här, men den verkar klart obehaglig.
Paranormal Activity



Jag brukar inte vara så mycket för "filmad som en hemmavideo"-filmer. Jag var tillexempel aldrig särskilt imponerad av Blair Witch Project, men denna verkar klart läskig. Jag får rysningar bara av trailern. Eller så är den hyperfjantig. Ja, det får framtiden utvisa.


Två andra filmer som jag, efter att ha sett trailers på youtube, tycker verkar lovande är Daybreakers och Legion.
Vi får väl se.

God natt på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0