Avatar



Ok, då har jag sett James Camerons Avatar (äntligen) och jag måste bara säga... SÅ-JÄVLA-BRA!

James Camerons Avatar posterDen var GRYM!
Den var vacker, den var genomtänkt (ja visst, det finns säkert en hel del missar - som varför har Na´vierna rött blod? Borde inte det varit blått eller grönt? Va?), välgjord, ja visst en ganska så typisk story men väl genomförd.
Jag var fast hela filmen igenom!
Det var nästan som att sitta och se Matrix eller Sagan om Ringen trilogin för första gången. Känslan var bara hissnande, och då såg jag den ändå inte på bio (tyvärr).
Jag älskade den.

Ibland, men ganska ojämna mellanrum kommer det sådana filmer, sådana som sätter spår i själen.
filmer som känns nyskapande, även om de i vissa mån är traditionella, filmer som gör något nytt av något gammalt. Det kan vara en science fiction, det kan vara en drama, det kan vara en fantasy, en thriller eller jag kort sagt vad som helst. Men det de har gemensamt är att de gör något med de som ser dem och att de sätter spår i filmskapandet för all framtid. Bryter mark.
Ibland behöver de inte ens göra det, de kan bara vara SÅ-HIMLA-BRA att de inte släpper en för den min sta sekund.

Blir det en tvåa? Tja... då har den mycket att leva upp till.
Kommer jag att läsa boken? Hell yea!

Jag är nog lite kär just nu...i den filmen.

Jag ska nog ta och lista filmer som jag blivit kär i... fast inte just nu.

Kram på er.

Åsa/Dragonmind <3 Avatar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0