Arbetsintervjuen från HLVT

Det var alldeles för länge sedan som jag bloggade, och det som har hänt minst två saker som jag borde bloggat om just när de skedde.

Först var det förra fredagen då jag hade fått tid för en arbetsintervju (äntligen).
Det var nog den pinsammaste arbetsintervju erfarenheten jag har haft. Varför? Jag gick på fel intervju!

Hur gick det till? Jo, det var två intervjuer planerade på samma företag, på samma tid men för två olika tjänster. Den ena intervjun skulle bara jag på, den andra var en gruppintervju.
Detta var jag inte medveten om, så när det var hon som skulle hålla i gruppintervjun var först att komma ut och bara frågade: Är det ni som är mina tjejer? Så anade inte jag oråd, jag trodde bara att jag hade missat något.

Det var först vid den delen av intervjun som hon tog in oss en och en som jag lite försyn påpekade: "Jag hade fått den uppfattningen om att detta gällde en supporttjänst och inte en telemarketing..." "Har du sökt den andra tjänsten?"... "Eh..ja?"

Så jag fick träffa den som jag egentligen skulle träffa under endast 15 minuter. Jag hoppas bara att jag gav ett gott intryck...trots detta, och att hon som jag var hos först pratar med den andre och ger en god bild av mig...
Om inte annat så har jag nog gjort ett bestående intryck, på gott och ont ^^

De har fortfarande inte hört av sig men jag börjar tappar mina förhoppningar för det här.

Det viktigaste jag lärde mig är dock två saker:
1 Det hjälper mycket att ringa till arbetsgivaren som du ska söka jobb hos, både för att de ska komma ihåg dig när de tittar igenom ansökningarna men också för att du redan där kan ge ett gott intryck och sälja dig själv lite.
2, Låt det aldrig, aldrig påverka dig hur lite tid du har på dig för en intervju. Föreställ dig att du inte har än 5-15 minuter på dig att göra det intryck som du behöver göra för att får jobbet. För då har du alltid gjort vad du kunnat hur lite tid du än haft på dig.


Kommentarer
Postat av: Maria

Hejsan! Jag googlade runt lite på nätet i letandet av att hitta serien avatar men hittade tyvärr inga sidor där serien säljs. Istället såg jag din blogg och läste att du också gillar avatar. Jag undrar om du vet någon sida där man kan köpa hela serien? Helst inom sverige.

Tack på förhand!

2010-08-26 @ 12:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0