Det där med bloggandet

Som jag sade i ett tidigare inlägg i...går så är bloggande för mig (och säkert för många andra) ungefär som att sitta i ett hörn och prata för sig själv. Jag räknar helt enkelt inte med att det är särskilt många som läser. det finns säkert en och annan som snubblar dit men inte så många. jag är ganska inkonsekvent i mitt bloggande och har inte något särskilt ämne att blogga om, vilket jag tror är lite av ett måste om man vill bli en framgångsrik bloggare.
Du ska
1 Blogga mycket och ofta, gärna några gånger varje dag.
2, Din blogg måste handla om något, mode, kändisar, film, böcker, dina egna konstverk o.s.v.

Det finns säkert många, många fler saker som utmärker en framgångsrik blogg. Men det viktigaste är att skapa ett intresse hor läsarna och sedan hålla det.

Jag kan nog inte det. Jag är som sagt alldeles för inkonsekvent med mitt bloggande, det kan ta månader mellan inläggen. Sedan är jag för långrandig. Jag skriver vanligtvis lååånga inlägg, och dessutom har jag som sagt inget annat ämne än mig själv, va jag själv är intresserad av just nu.Och det...ja det är upp och ner.

Jag är ju en nörd så... och jag nördar gärna på en mängd saker.

Men...jag är också van vid att prata för mig själv, jag brukar kalla det att "tänka högt". Jag behöver ganska ofta höra mina tankar uttalade för att riktigt kunna känna att de är verkliga. Särskilt saker som gör mig upprörd brukar jag gå omkring i köket och argumentera om. En ventilation för mina känslor när jag inte riktigt har någon att diskutera med om vissa saker. Och dem jag har att prata med är antingen ointresserade eller vill börja diskutera om saker å ett sätt och med attityder som gör att jag bara blir arg på dem.

När jag sedan väl sitter här brukar jag antingen ha ventilerat färdigt och glömt helt bort vad det var jag var upprörd över, eller så hinner det ha gått en sådan lång tid mellan händelsen och då jag har tid att skriva att det hela inte är aktuellt längre....
jag tar mig inte tillräkligt med tid för min blogg! Men så finns det saker som är minst lika intressanta som att tala för sig själv på webben.
Som film, serietidningar, TV, spel, böcker, familjen...mm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0