Tack så mycket superrara, överkäcka, sockersöta Leila.

I dag bakade jag för absolut första gången EVER cupcakes med frosting!

det tog sin lilla tid att hitta ett recept på frosting som inte innehöll någon skum kola eller sockersås som bara går att få tag på i delikatessbutiker eller som inte gick från att man frös en mängd grädde.
Det borde vara enkelt att hitta sådant annars tycker man.. .men tydligen älskar folk att göra extra krångliga recept, både kakor och mat, så att de kan flasha lite med sina special kunskaper.

Men så kom jag på det, Leila. Sockersöta överkäcka Leila från tv-programmet Leila bakar på TV4.
Hon om någon borde ha ett vettigt recept på sådana saker.
och visst, på recept.nu hittade jag hennes recept.
Först grundrecept på cupcakes/muffins och till det en chokladfrosting.
Dock ansåg jag att ett helt paket flousocker lät som det mesta laget och nöjde mig med 5 dl som det stod i ett annat av hennes frostingrecept. Dessutom använde jag mig av vanligt floursocker och blandade i lite hederlig kakao i stället. Folusocker med kakaosmak? Hallå eller?

Här är i alla fall mina mästerverk:

Åsas första cupckake smed forasting, ever!

Det var dock inte det lättaste att lägga på frostingen så att det såg proffsigt och snyggt ut (min favorit är den näst längst ner till vänster=bara kladd!).
Men det blev väl ok för att vara en nybörjare som inte gillar att pilla för mycket med saker och ting.
Även om jag älskar att baka så ska det gå fort och enkelt. Vilket det inte gör när man har en liten snorig 1,5 åring som vill vara med.
Jag han tyvärr hälla ut hans snygga hopkok av socker och mjöl (det enda som han fick leka med) som han hade rört i hop i sin egen lilla trä-kastrull innan jag kom på att det hade vairt sött att haft kort på det.


Om de blev goda? ja då, mycket.

Tack så mycket superrara, överkäcka, sockersöta Leila för ditt enkla och lättföljda recept.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0