Dev patel + Zuko = Sant

Jag måste erkänna, att även om jag inte är engagerad i hela den här "de har fel etniskt ursprung" diskussionen på nätet vad det gäller castingen på The Last Airbender - filmen så var jag tveksam när jag för ca ett år sedan fick höra att Dev Patel hade fått rollen som Zuko.

Jag kände det lite som om det var en frågan om flavour of the month med den rollbesättningen. Det var just i efterdyningarna av att Dev Patel fått sin Oscar för rollen i Slumdog millionaire och det kändes som om människorna bakom The Last Airbender hoppades rida lite på den vågen.

Men nu efter att (till slut) själv ha sett Slumdog måste jag säga att... jag tror på att Dev Patel kommer att göra ett bra jobb som Zuko. Även om m ycket av styrkan i karaktären Jamal kom lika mycket från de andra två pojkarna som spelade honom som barn och som ung tonåring så var Dev Patel stark i rollen och jag tror på att han som skådespelare är stark nog att föra Zuko genom den karaktärsutveckling som Zuko går igenom under de tre Kapitlen (filmerna).

Jo du, Jag är frälst. Dev Patel + Zuko = Sant.

Få vi verkligen hoppas  ;)



Dev Patel som Zuko i The LAst Airbender




p.s
Käre Dev Patel. Gör mig inte besviken, för då blir jag arg och abnsluter mig till "boikotta Last airbender" -falangen. Nä, jag abra skoja. Jag kommer nog att se alla tre filmerna likförbannat.
Men du är en viktig del i att jag inte ska spy på dem samtidigt.

Kram på dig.
d.s

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0