The Last Airbender-Ong?

Jag lyckades hitta några klipp på nätet från The Last Airbender-spelfilmen. Även om det var låg kvalitet på klippen (Xvid CAM) så beslutade jag mig för att ta ett kik, mest för att bara får en liten snabb överblick. Tanken är att vi ska gå och se den på bio, även om jag kanske kommer att bli besviken så vill jag det. Och jag är så nervös inför Dev Patel som Zuko (eftersom han är min favorit).

Men jag ska säga er det; Tack och lov att jag smygkikade lite på den, annars hade jag nog skämt ut min pojkvän där i biomörkret.

Aang: The monks used to call me Ong?
Jag: WTF? Han heter Aang! Aang! AANG! Varför uttalar de hans namn Ong? VARFÖR?!!

"According to M. Night Shyamalan, the "mispronunciation" of the names of some of the characters (Aang, Sokka, Avatar, etc) is due to the fact that he wished to 'honor the source material' and use the Asian pronunciation." (källa imdb)

Jag har hört talas om de här förändrignarna i uttalat, och tydligen ska det finnas någon mer eller mindre acceptabel förklaring, men seriös, Ong? Sokka uttalar de också skumt, ungefär SoOkaa, jag fattade först inte vad de sa.

Men tacka gudarna att jag nu är förberedd inför bion, annars hade ni som haft oturen att se den samtidigt som jag fått se hur någon reser sig upp i salongen och hoppandes av frustration skriker: Aang! Han heter Aang!!!! Varvid resten av hennes sälskap skyndsamt lämnar biografen (Vi känner inte den där dåren).
Säkert skulle jag inte ensam.

The Last Airbender movie

Men av vad jag läst på nätet kommer det finnas fler möjligheter för mig att skämma ut mitt sällskap med uutryck som "BESVIKEN!!!!" Men vi får se. Vi får se. Iroh verkar vara bra kastad iallafall. Till min förvåning så är faktiskt Azula med på ett hörn i slutet, det hade jag fått uppfattningen om att hon inte skulle vara. -Glädjande!

Men jag ser ändå fram emot att se den på bio.
Men nu får jag nog ta och radera filerna så att jag inte riskerar att lockas att titta på hela fö, särskillt om jag blir besviken på resten av filmen, så vill jag åtminstonde se den i bra kvalitet.



Kommentarer
Postat av: janina

filmen var inte som jag hade väntat mig den var för mjuk det fanns inte så mycke action i den , men den var bra ändå

2010-10-24 @ 21:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0