Bitter frukt

För de som mot förmodan läser den här bloggen och undrar ”varför uppdaterar hon inte oftare” kan jagberätta, vilket jag säkert gjort förr, att det är sällan som jag har ro eller tid att sätta mig ner och blogg om det som jag känner att jag behöver skriva om.

Sedan händer det en hel del i mitt liv som jag kanske skulle behöva få ur mig men inte vill blogga om.

Jag skulle kunna spy ur mig hur trött jag är på en viss den Unge Werther till släkting jag har och alla hans lögner och manipulationer, hur besviken en mycket nära person gör mig, hur trött och besviken ytterligare två närstående kan göra mig eller på hur bitter en annan släkting låter när vi talar om en viss person. Och även om jag hintar en hel del här nu så anser jag att om jag nu skulle vräka ur mig allt så är det inte rätt mot dessa personer, att bara lämna ut dem så utan att ge dem minsta möjlighet till försvar. Men ibland blir jag så trött på dem. Men att spy ut min galla över dem, det är det man har dagböcker till, jag behöver inte dela med mig detta till allt och alla i Cyber-Space.

 

Det jag borde göra är att få ur mig lite mer kreativa saker, som skriva recensioner på böcker som jag just läst, eller lägga ut texter som jag skrivit, bilder som jag ritat eller länka till roliga saker och nyheter som jag hittat på nätet.

Men ibland, för det mesta, har jag inte tid till det just då jag tänker på det och då blir det inte av alls.

Sedan blir jag bara trött och bitter på alltihopa; familjen, min oförmåga att komma till skott med min kreativitet, jobb, vänner allt.

Men jag ska inte skylla på någon, det är kort och gott endast mitt eget fel att jag inte använder min tid rätt, som den ska, till det som den ska gå, till min kreativitet, min familj, mina vänner allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0