Äventyr med BigFish

BigFish games och steam är just nu de två spel leverantörer som jag besöker mest när jag vill elelr behöver slåihjäl tid.
WHY you might think?
Jo, det är här som jag (lättast) hittar äventyrsspel. Och då menar jag den där klassiska peka-klicka, problem och pussle lösning, samla-på-sig-en-massa-onödigt-som-sedan-visar-sig-vara-jätte-viktigt-för-att-lösa-det-där-svåra-pusslet sorten.

På stema kan jag till exemple få tag på de (episka) klassiska LucasArt spelet som Monkey Island 1 och 2 (special editions) pluss den senaste Tales of Monkey Island. Det är bara så Legen (whait for it) Dariskt!
Dessutom är det här som man kan ladda ner Back To The Future spelet. Något som jags ka göra när jag f¨r ltie tid och pengar över ^^

BigFish däremot har flera stycker, ja massor, helt underbara peka klicka äventyr. De är enkelt gjorda, ingen allt för avancerad teknik, en del stillbilder, men dock så vackra (de flesta).
Det är enkla lösa mysterier, leta efter dolda föremål, lösa pussel osv. Jag älskar dem. Det är klart, som liga är bättre än andra, men ändå... det handlar ju bara om att slå ihjäl tid.

Nu senast seplade jag ett spel som hette Shadow Wolf Mysteries: Curse of the Full Moon (Collector's Edition) .
Det var riktigt roligt, men lite för kort och lite för enkelt och lite för kort. Jag spelade slut det på en kväll.
 Men jag spelade den valigta nivån och inte expert nivån. Så mycket gör det väl inte för svårighetsgraden i sådana spel men kanske tillräckligt. 

Bladn de bästa och svårare av spelen som BigFish levererar är Mystery Case Files-spelen.
Jag bara älskar dem! I all sin enekelhet och sin klurighet är de några av de roligaste och bästa spelen av det här slaget som jag har spelat.

Ni förstår, jag är inte så förtjust i springa omkring och skjuta-spel, eller spel där man slåss en massa, eller spel där allt är dystert och det är monster och läskigheter eller allmänt småhemskt.

Äventyr, klura, lösa, pussla, hitta dold föremål... och kan jag driva en intressant och välgjord historia frammåt och följa med på ett spännande äventyr under tiden utan att behöva döda en massa monster ja då blir jag jätteglad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0