Då var det 2011

Då var det 1a Januari år 2011. Ett nytt år med nya mål, nya förutsattser och nya äventyr. Vi får allt se hur det går, det ska bli bra spännande!

Mitt nyårslöfta är att bli mer ambitiös. Genom att bli mer ambitiös och ta tag i saker och ting i mitt liv så ska jag få färdigt allt som jag itne gjort färdigt än, gå ner några kilo till och skaffa mig ett riktigt jobb. Det enda som krävs är att jag blir lite mera ambitiös.


Nyårsafton var lugn och samlad.
Vi hade trerätters hemma i lugn och ro, med lite vin och bubbel.

Vi öppnade med en räkcocktail

Våra räkcoktails. Såsen var grymme god!

Räkor, sallad, avocado, citron och en ihoprörd sås.
Receptet till såsen (som var grymmegod) hittar man på matklubben.se
Det var grymmegott!

Sedan fortsatte vi med Jamie Olivers 5 Stjärniga kamben (sid 294-297 i Jamies Amerika)
+ coleslaw och tjocka pommes.
Till alla er tjöttisar (tjöttätare) kan jag varmt rekomendera de där kambenen, de är så ruskigt goda att man förlåter Jamie för att han envisas med att ha i apelcin i receptert.

Jamies 5 stjäriga revben i Calles tolkning.


Sedan avslutade vi med en hemmagjord Chokladmousse.
Den är mycket god den med. Men jag rekomenderar att man använder vanlig blockchoklad och inte någon annan sorst mörkchoklad. Moussen blir mycket slätare och finare då. Det är för mycket andra smaktillsattser och skräp i det i jämförelse.



God fortsättning ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0