What is Love? Baby Don't hurt me....

Det finns musik, låtar som får dig att bete dig på ett särtskillt sätt. Låtar som du bar ainte kan låta bli att reagera på, du glömmer omvärden och hamnar bar ai ett litet vakum, du och den låten.

det kan vara llt från att inte kunna låta bli atts junga med till att försöka hindra isg själv från att börja utföra en fånig dans.

Det kan handla om en favoritlåt, eller helt enketl bara så att just den låen varit med i en situation, ett tvprogram elelr en film som på något sätt lämnat ett intryck på dig.

En sådan låt för mig är "What is love" med Haddaway, och den filmen som förstört...påverkat mig så starkt är "A Night at The Roxbury".
För, varje gång jag hör den låten kan jag inte, hur mycket jag än kämpar, låta bli att först nicka i tackt, digga för att sedan börja vicka lite småfånigt på höfterna och efter de tmåsta jag stoppa mig själv innan jag bryter ut i en fruktansvärt fånig dans... ja...ni som sett filmen vet vad jag talar om...




Är det filmens fel? Är det mitt fel? Eller är det bara en låt med en väldigt medryckande rytm?  Jag vet inte... men jag kan bara itne står helt still när jag hör den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0