Weird dreams are made of this...

På efternatten, på morgonen strax innan jag vaknar, har jag börjat drömma så himla weirda drömmar.

I går drömde jag att jag skällde ut min familj, min mamma och min pappa, min syster och min bror. Verkligen skällde ut dem, jag tror att någon till och med fick en örfil. När mobillarmet ringde så vaknade jag och var skitarg!
Något undermedvetet måste ju ligga bakom den där drömmen, men hela familjen? Är jag verkligen så arg på allihop? Eller var det bara någon kollektiv frustration över en situation som manifesterade sig på detta viset i min drömvärld?


I morse däremot drömde jag om min baby. Jag drömde att den var född och att jag bar hen i någon typ av kombination handväska-bärsele, en mycket korkad konstruktion i vilket fall. Babyn som var alldeles ny och därför inte hade några starka muskler i rygg och nacke låg så illa i den där väskan/bärselen så hen sjönk ihop så illa att lungorna trycktes samman och hen kvävdes.
Det var en sådan gräslig syn den här lilla livlösa och hoptryckta kroppen. Så hemskt, så fruktansvärt. Som tur är så har man ju kontroll över sin drömvärld så jag fick liv i barnet igen genom hjärt-lungräddning. Men det var en gräslig dröm i vilket fall.


Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen]

Sv; jajamen dina uträkningar stämmer. jag har bf den 17 dec. Men den 28 nov ska jag in till antenatalmott. för bedömning om när jag blir igångsatt. Jag ska inte gå hela graviditeten - har aldrig gjort och kommer aldrig göra :D

2011-10-21 @ 03:31:57
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0