Denna veckan...och så ett personligt utlägg.

Ännu en vecka på gång. Jag hoppas att jag är mindre blå denna veckan, särskillt till helgen. Det kan ju inte vara kul för Calle att ligga ute hela veckan och komma hem till en tjurig och trulig familj. Men å andra sidan, hur kul är det för mig att vara ensam hela veckan (och skött hem o ungar) så kommer han hem och ligger bara på soffan och är för trött för att göra något på hela helgen? Förutom att tjöta i telefon med sin bror? De tjattrar i telefon med varandra ständigt och jämt som några tonårsbrudar. Jag och svägerskan brukar ha riktigt roligt åt det ^^

Denna veckan då?
Syselsätta barnen med annat än TV. Det är bara det att jag är lite seg på att komma ut. Man skulle kanske bo någonstans där det bara är att sparka sig ut ur dörren så har man en hel gård med lekplats och massa lekyta och fler barn i ungefär samma ålder. Inte mitt i centrum med en gång/cykelväg och en liten obemärkt gräsyta och bara vuxna barnlösa och/eller pentionärer till närmsta grannar.
Även om vi har någorlunda nära till två fina lekplatser så är det ändå en liten process att få med sig hela familjen, inte nödvändigtvis, men det är det.

Sedan bör jag i vanlig ordning damsuga och plocka. Humm jag har en liten växt som behöver planteras om, cintron tror jag.

Och så borde jag göra något nyttigt som att söka jobb. Framförallt borde jag göra slag i saken och försöka få jobb i en bokhandel, näst bäst efter bibliotek tycker ni inte? Just nu är min dröm att jobba i en bokhandel samtidigt som jag gör färdigt min uppsats och pluggar på körkort.
 
Oj- Sådanahär saker brukar jag inte berätta i min blogg eller annonstäders eftersom jag har bekantingar i min krets som är av det slaget att de brukar tjöta på mig om mina planer och älta med mig även om jag inte sökt deras konsultans.
Jag vet att de bara menar väl, och enbart gör detta för att de älskar mig och bryr sig om mig, men jag blir lite sur när folk utgår från att jag varken kan tänka eller fatta belsut själv. Jag tänker igenom allt jag gör, och fattat beslut på egen hand, behöver jag råd så ber jag om det, när jag berättar vad jag tänker så är det endast för att berätta inte för att be om godkännande.
Jag tycker om att ha flera alternativ och dessutom öppen för alla vägar och förändringar, jag är flexibel och kan tänka mig mitt liv och min framtid på många sätt. Det är därför som jag kan tyckas plötsligt byta riktining men tro mig, det är aldrig av ren impuls, jag funderar alltid och gör en plan, även om den inte blir genomförd så har jag en plan för alla mina drag.
Det är kanske därför som det dröjer för mig att verkligen göra slag i saker, jag tänker för mycket och har en för detaljerad tanke på vad som ska ske och vet att det aldrig blir som man har tänkt sig :)
 
För övrigt älskar jag dessa bekantingar även om de lägger sig i lite för mycket, men jag säger ju aldrig ifrån och låter dem hålla på så... jag fär väl skylla det på mig själv.
 
Oj då. Detta blev lite väl långt och personligt. Det hade jag inte tänkt mig.
 
För att avsluta lite med något mindre seriöst så såg jag att kanal 5 ska ha Twilight-vecka (är inte det ett ord? Ett sammansatt ord alltså,) eftersom Breaking Dawn part II har premiär nästa tisdag. Så jag tänkte nog ha ett Twilighmaraton själv, så jag slipper reklamavbrott kan se alla fyra filmerna och börja redan idag. Om jag nu inte väljer att spela datorspel från Bigfishgames  istället när barnen har gått och lagt sig :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0