Fåret Shaun the Movie

De flesta av oss som haft små barn de senaste fem-tio åren känner väl till Fåret Shaun. Ett leranimerat får som lever på en bondgård tillsammans med sin flock, fårhunden Bitzel och Bonden.
 
Nu har Aardman Animations (Fåret Shaun, Wallace och Gromit, Piraer, Bortspolad, Flyckten från hönsgården) gått utme dnyheten att de planerar en långfilm med det påhittiga fåret.
 
Jag tycjer att det är gymt kul, efterosm jag gillar Fåret Shaun. det ksa bli intressant att se ifall Wallace och Gromit kommer göra en cameo. Det bar ju trots allt i Wallace och Gromit filmen "Nära ögat" som vi för första gången fick träffa Shaun.
Kanske, man vet aldrig.
 
Jag hoppas dock att de behåller stilen, d.v.s att inget av djuren pratar (knappt ens människorna)  och inte Shaun och gänget plötligt får röster. Det skulle förstöra en hel del av stilen och känslan anser jag.
 
 
Läs mer här
och här
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0