Eurovision Song Contest

Idag var det första delfinalen i Eurovision Song Contest i Malmö. Oiii!


Nej, det börjar ju kl 21, så jag tvivlar på att jag kommer titta på det, i alla fall inte hela. Men det vore tråkigt att missa de pärlor som av en eller annan orsak inte går vidare till lördagens final. Vem vet vilka fantastiska bidrag som trillar på målsnöret bara för att

1, De som röstar har inte någon musiksmak alls (detta kan även vara bidragande faktor till att vissa låtar går vidare).

2, Bidraget är på tok för tokigt

3, Bidraget är på tok för pretentiöst.

4, Bidraget är på tok för lågmält och finstämt.

Vi slipper oroa oss för vår låt i alla fall fall för vi slipper kvala i år.
Vem var det som vann vårt spektakel? Grabben med det stora leendet och den lustiga frisyren som ylade Yoooouuououu? Jaha, Han ja. Robin var det va?
Det var väl tur att vi slapp kvala då. Det hade nog varit tur vilket bidrag som än vann vår uttagning. Det var kanske två eller tre som var något att ha och av dessa tror jag att kanske ett skulle var garanterat en finalplats.
För han verkar väl vara en trevlig grabb med en fin röst, men ... jag tror inte att vi tar oss till topp fem i år.

Vi kan ju alltid hoppas på Norge, Danmark, Finland och Island i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0