Sabotage!

 
I Går, Tisdag den 25e Februari, vid halv fem tiden stannade tågtrafiken mellan Göteborg och Alingsås.
Jag satt på tåget som just skulle lämna stationen i Jonsered när det blixtrade till och ett ljudligt BANG hördes. Bilen som just var påväg över bron som gick över spåret tvärnitade.
 
Ytterligare två blixtrar och ljudliga smällar och tåget blev stillastående.
En ansträngd röst ropade ut i högtalarna: Var vänliga och kliv på tåget igen!
Sedan var dörrarna låsta och personalen rusade genom tåget.
 
Det blixtrar ett par gånger till följt av fler smällar.
Jag hinner tänka "Sabotage terrorism Nu exploderar tåget vilken tur att jag sitter långt fram vi kanske klarar oss med lite svårare till lindriga kroppsskador", innan det åter sprakar i högtalarna och vi blir informerade om vad som hade hänt.
 
På något vis hade en gren fastnad i ledningarna eller bågarna som håller kontakt mellan tåget och elledningarna.
De hade fält in dessa bågar och tåget hade nu ingen ström och stod därför still.
Kort därefter släppte de av oss och lät oss ta oss hem bäst vi kunde.
 
Ja, de kallade säkert in extrabussar men jag hade turen att bli upplockad av min sambo som var påväg hem.
 
Hittills har det varit en äventyrlig vecka :)
 
läs mer här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0