Sjuk

Jag är hemma från jobbet idag. Jag har en förödande förkylning som rider min kropp.
Huvudet är tungt, näsan täppt och benen orkar inte bära. Det känns som jag ska svimma eller spy när som helst.

Jag låg i sängen till kl elva idag, sedan insåg jag att jag måste äta något. Jag fick i mig min favvo macka (bröd, sallad, fårost, flytande honung och bacon), sedan tittade jag på Lilla huset på prärien på TV4Guld.
 
Jag begriper inte hur jag kan bli så engagerad och upprörd över den där sentimentala serien om ett USA som aldrig existerat. Då män var män, kvinnor var kvinnor, rätt var rätt och fel var fel. Alla var ärliga och uppriktiga (i stort sätt) och de ondaste man kunde göra var att snacka lite skit eller vara otrevlig. Pappa Ingals hade alltid rätt. Och det räckte med en tillrättavisning och ett litet moraliskt tal så blev allt bra igen.
Men nu svamlar jag.

Jag undrar om det är influensa jag har.
Ishlo pishlo!
Nu ska jag lägga mig ner på soffan och se om jag orkar läsa lite, kanske, hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0