Helgens Tipps

Helg tipps till alla, vare sig ni har barn eller ej, gå och se Zootropia.
Det var länge sedan jag såg en film som jag direkt då eftertexten tog vid kände att "Den vill jag se igen" och fortfarande går och tänker på en vecka senare.
Nu är smaken som baken men jag älskade Zootropia. Jag tyckte Big Hero 6 var asbra, Insidan ut var grym (har inte sett den gode dinosaurien ännu) men jag fullkomligt älskade Zootropia!
Disney have picked up their game!

För mig hade den (likt de två förra) allt!
Den var otroligt visuellt vacker, intressanta karaktärer som faktiskt utvecklades under filmens gång, fantasifull till tusen, en intressant och genomtänkt historia, sa jag att den var snygg också? Och sist men inte minst ett budskap som jag kan skriva under på. Jo i klassiskt Disney manér var det väl lite övertydligt, men inte helt skrivet på näsan. Och inte helt förenklat heller, det övergripande problemet kvarstod, fördomar fanns kvar och det fanns fortfarande hinder att överstiga. Men våra huvudkaraktärer hade lärt sig något och tagit steget vidare. Medvetna och med förmågan att se och kritisera sagda fördomar som båda under filmens gång utsatts och utsatt andra för.

När jag ser en barnfilm brukar jag tänka: Hur hade jag tyckt om jag var liten och sett den här?
Sanningen är ibland pinsam. Men den här vet jag att jag hade tyckt om. För övrigt hade jag troligtvis blivit helt kär i Nick Wilde :) jag kanske är lite av en furby i smyg (?)

Summan av Kardemumman: Se Zootropia.
Sedan lutar vi oss tillbaka och inväntar Hitta Doris.
Trackback
RSS 2.0