Bambu

Vet ni vad alla barnkläder borde vara gjorda i för material? Bambufibrer. Alla bankläder, framförallt 0-1 år borde vara gjorda av bambufibrer. Varför?
Förutom de uppenbara fördelarna med att detta tydligen ska vara ett mer miljövänligt alternativ så är tyget mjukt, smidigt och framförallt: Elastiskt. Jag fick en body i bambu till min äldsta son. Den är storlek 60. Han kunde ha den upp till att han nästan hade storlek 74-80 i andra kläder.

Jag skulle kunna skriva lite mer fakta om bambu och kläder av bambufibrer men istället för att låta det här blogginlägget låta som en dålig redovismningsuppgift från grundskolan tänker jag låta er läsa mera om det själva här, här, här, och på wikipedia


              http://menswear.se/blogg/8_frdelar_med_strumpor_gjorda_av_bambufibrer?PHPSESSID=3e966ef213ebd57722b5e00130043bdd


Några butiker som säljer kläder i bambu och ekologisk bommul:

makila clothing   Bambukläder 

Ekologiska T-shirt.se   Greentex.se 

Petit-barnkläder.se    lollopar

BambooIsGreen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0